Strona internetowa – Twoja inwestycja z gwarancją zwrotu

Jeżeli właśnie czytasz ten wpis, przypuszczam, że jesteś dopiero na początku prowadzenia własnej działalności gospodarczej, może dopiero jakiś pomysł rodzi się w Twojej głowie… Może jesteś już przedsiębiorcą z wieloletnim stażem… Niewątpliwie Twoim celem jest posiadanie własnej firmowej strony internetowej. I tu pojawiają się z Twojej strony wątpliwości: komu zlecić jej wykonanie, żeby było tanio, kto zajmie się jej prowadzeniem i opracowywaniem treści, jaki będzie roczny koszt jej utrzymania?

7 powodów, dlaczego warto posiadać własną stronę internetową

Czy wiesz, że 30 czerwca 2016 r. liczba użytkowników Internetu na całym świecie osiągnęła ponad 3 miliardy? Zanim więc zbyt pochopnie podejmiesz decyzję i uznasz, że może jeszcze nie teraz, że Cię na to nie stać, że nie będziesz mieć czasu, aby zajmować się stroną, zobacz dlaczego warto posiadać własną witrynę.
1. Strona internetowa pracuje na Ciebie całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, nawet wtedy, gdy Twoja firma jest zamknięta.
2. Zyskujesz dodatkowy kanał sprzedaży.
3. Zyskujesz dodatkowe kanały kontaktu z klientami: formularz kontaktowy, czat, odnośniki do mediów społecznościowych.
4. Zwiększasz wiarygodność swojej firmy (zdjęcia firmy, oferta, dane kontaktowe, rekomendacje).
5. Ułatwiasz klientom dotarcie do firmy (umieszczając dane kontaktowe i mapkę dojazdu).
6. Zwiększasz swój zysk, nawet jeżeli nie dokonujesz sprzedaży przez Internet (poszerzasz grono odbiorców, docierasz nie tylko do klientów lokalnych).
7. Kreujesz wizerunek swojej marki.
8. Zyskujesz dodatkowy własny i tani kanał reklamy (w porównaniu z tradycyjną formą reklamy, jak reklama w gazetach, billboardy, utrzymanie i prowadzenie strony internetowej jest znacznie tańsze).

Ile zapłacę?
Zapewne sądzisz, że strona internetowa z lekka nadwyręży Twój budżet. Nie jest to jednak prawdą. Można śmiało stwierdzić, że cen za stronę internetową jest tyle, ile firm i osób tym się zajmujących. Jedni będą ostrożni i wolą zapłacić więcej, uważając to za najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Drudzy postawią na cięcie kosztów i wybiorą tańsze rozwiązania. Agencje interaktywne, programiści-freelancerzy… Wybór jest ogromny i w tym natłoku ofert ciężko wybrać jest tę jedną najlepszą ofertę.

Freelancer czy agencja?

Strona internetowa komu zlecić - freelancer vs agencja?Freelancerzy oferują zazwyczaj zdecydowanie niższe stawki w porównaniu z agencjami. Agencja z kolei może zająć się bardziej rozbudowanym projektem. Jednak najważniejsze jest to, czy po wykonaniu i opublikowaniu strony internetowej nie pozostaniesz sam/-a ze swoimi ewentualnymi problemami (zmiana czcionki, pojawiające się błędy na stronie, problemy z obsługą). Indywidualne podejście zleceniobiorcy do projektu to podstawa sukcesu. Warto też wnikliwie przeanalizować co wchodzi w skład ceny, przejrzeć rekomendacje i portfolio danej firmy/freelancera, aby Twoje pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto. Nie daj też skusić się zbyt niską ceną i nigdy nie opieraj się na ofercie wyłącznie jednej firmy. Nieprofesjonalnie wykonana strona może jedynie przynieść więcej szkód, niż pożytku – zwłaszcza gdy stracisz wiarygodność w oczach swoich obecnych i potencjalnych klientów. Wybór wykonawców jest naprawdę duży i w rozsądnej, mieszczącej się w Twoim zaplanowanym budżecie cenie możesz bez trudu zlecić wykonanie projektu szytego na miarę.

Autor: Agencja Marketingu Internetowego „Black Penguin”

error: Treść jest chroniona.