Czy w dobie kryzysu warto przerywać promocję firmy w Internecie?

Nagły wzrost liczby osób przebywających w domu doprowadził do zmiany stylu życia. Koszty tradycyjnych reklam, zwłaszcza telewizji, radio, bilbordy, są obecnie dla wielu firmach zbyt wysokie. Czy jest jakaś tańsza alternatywa?
Z jednej strony firmy odczuwają skutki wirusa i firmy ogłaszają kolejne cięcia finansowe. Z drugiej, firmy zwykle działające offline przeniosły swoje produkty do Internetu, starając się dostosować do tego nowego sposobu życia. W tej nowej internetowej rzeczywistości konsumenci zaczęli spędzać więcej czasu niż wcześniej. Tym samym marketing internetowy jest nieodzownym narzędziem do pozyskania nowych, jak i utrzymania obecnych klientów.

Środki na reklamę powinny być wyższe, gdyż wzrost ilości konsumentów online spowodował szybsze konsumowanie budżetu. Jednak dla Twojej firmy obecność w Internecie nigdy nie była tak ważna, jak dzisiaj. To oczywiste, że zauważyłeś spadek sprzedaży i przychodów. Niektóre sektory odnotowały prawie całkowite zaprzestanie działalności i musiały wprowadzać innowacje, aby przetrwać.

Zamiast załamywać ręce, warto skupić się na możliwościach, które właśnie otwierają się przed Twoją firmą.

Ograniczając promocję swojej firmy w Internecie oddajesz klientów konkurencji
Jako właściciel małej lokalnej firmy możesz zauważyć spadek liczby klientów, ponieważ ludzie ograniczają interakcje społeczne, zmieniają plany podróży i wypoczynku. Czy to oznacza, że na razie powinieneś wycofać się i powstrzymać wszelkie działania marketingowe? Nie! To najgorszy kierunek, jaki możesz wybrać.
Wiele firm bez namysłu ograniczyło wydatki na promocję w Internecie i popełniło w ten sposób ogromny błąd. Konkurencja, która być może była do tego czasu w tyle, być może w ogóle nie promowała się w Internecie, teraz dzięki firmom, które usunęły się w cień, zyskała pole do działania. Chyba nie chcesz oddać klientów w ręce konkurencji? Ograniczanie wydatków zbyt często, gdy nie jest to konieczne, może negatywnie wpłynąć na markę po zakończeniu pandemii. Odzyskanie klientów, którzy odejdą do konkurencji, może okazać się bardzo trudne lub po prostu nierealne.

Wykorzystaj możliwości
To nowy czas dla wszystkich i dla Twojej firmy, i konsumentów. Konsumenci spędzają więcej czasu na przeglądaniu Internetu niż kiedykolwiek wcześniej. Ponieważ wiele firm zmniejsza budżety marketingowe, widoczny jest spadek stawek CPM i CPC nawet o 47% (z powodu spadku konkurencji). Jest to idealna okazja do pozyskania nowych klientów po niższych kosztach niż wcześniej. Możliwości promocji w Internecie jest wiele. 

Daj drugie życie swojej stronie internetowej
Twoja firma nie posiada bloga? To doskonały czas, by nadrobić zaległości. W połączeniu z kampanią Google Ads i reklamą na Facebooku to idealny sposób na zbudowanie świadomości marki, jak i dotarcie do potencjalnych klientów. Zleć poprawę prędkości witryny, wzbogać ją o ciekawe i zoptymalizowane pod kątem SEO treści, infografiki, filmy. Efekt zaowocuje, jak nie teraz to w pokryzysowej rzeczywistości i umożliwi Ci przegonić konkurencję.

Dlaczego nie powinieneś zmniejszać budżetu marketingowego
Obniżenie kosztów to dobry sposób na zachowanie płynności finansowe. Jeśli chcesz zwiększyć rentowność, musisz zwiększyć sprzedaż. Nie osiągniesz tego bez promocji w Internecie. Ograniczając budżet, oddajesz pole konkurencji. Nie powinieneś tego robić w sytuacji, gdy Twoja firma jest na dużym minusie, aby nie pogłębiać złej sytuacji. Gdy masz rezerwy finansowe, warto je zainwestować i nie przerywać promocji w Internecie. Marketing internetowy jest doskonałym narzędziem na przetrwanie trudnego okresu. Ponadto, jeśli reklamujesz się i nagle przestajesz, dla klientów stajesz się niewidoczny.

Obserwuj konkurencję
Działania firm konkurencyjnych warto obserwować, gdyż dają najlepsze rozeznanie, w którą stronę iść. Jeżeli konkurencja całkowicie zaprzestała działań promocyjnych, nie musisz się obawiać o utratę pozycji i klientów. Jeżeli konkurencja jest aktywna, obserwuj, analizuj, wyciągaj wnioski i absolutnie nie decyduj się w tym przypadku na zmniejszanie budżetu na promocję w Internecie lub całkowitą rezygnację z marketingu w sieci. Zaprzestanie działań i ich wznowienie za jakiś czas nie przyniesie szybkich efektów. Wstrzymanie reklamy w Internecie przez konkurencję to dla Ciebie świetna okazja do wypromowania swojej firmy. To dla Ciebie szansa, której nie warto zaprzepaścić.

Pozycjonowanie to proces długotrwały
Jeżeli decydujesz się na zaprzestanie pozycjonowania, zaprzepaścisz wszelkie wykonywane do tej pory działania. Jeżeli Twoja strona firmowa była pozycjonowana, nie możesz pozwolić sobie na zrujnowanie osiągniętych wyników. Zauważenie efektów pozycjonowania to kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Teraz podjęte pozycjonowanie, jak i jego kontynuowanie to inwestycja z gwarancją zwrotu, która pozwoli nie tylko utrzymać do tej pory wypracowane wyniki, ale i zwiększyć widoczność na inne frazy kluczowe. Google cały czas działa, roboty przemierzają Twoją witrynę. Jeżeli nie będzie na niej nowych treści, Google uzna stronę za „martwą”, albo małowartościową, a to poskutkuje spadkiem pozycji.

Treść chroniona prawem autorskim. Kopiowanie bez zgody agencji jest zabronione.