Jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie internetowej bez płatnej reklamy?

Zakładając stronę internetową, oczekujemy ruchu na naszej witrynie. Jednak ruch na stronie internetowej nie będzie generował się sam. Reklama na Facebooku, marketing szeptany, kampanie reklamowe AdWords to płatne formy promocji w Internecie. Co zrobić, żeby zwiększyć liczbę odwiedzających naszą stronę internetową i nie płacić dodatkowo za reklamę?

Content marketing

Kluczem do sukcesu jest treść, ale wyłącznie dobrej jakości, artykuły, które są użyteczne dla użytkowników, ale i przyjazne robotom, przemierzającym naszą witrynę. Prowadzenie bloga firmowego sprawdzi się tu najlepiej. Nie osiągniemy zamierzonego celu, stosując kopiowanie artykułów z innych stron, czy też używając generatorów treści, nawet jeżeli będziemy robić to systematycznie. Takie działania to drogą donikąd. Publikowane na stronie artykuły mają przyciągać, odpowiadać na pytania, pokazywać gotowe rozwiązania, inspirować, zachęcać do kolejnych odwiedzin, interakcji, komentowania. W oczach czytelników stajesz się ekspertem. Osoby, odwiedzające Twój blog jako potencjalni klienci, będą traktować Cię jako profesjonalistę w swojej dziedzinie.

Social media

Media społecznościowe to idealne miejsce na rozpowszechnianie publikowanej treści. Udostępniając swoje wpisy, treści w mediach społecznościowych (Facebook, Google+, Twitter, Instagram…) promujesz swoją markę i budujesz swój wizerunek. Linkując do swojej strony docelowej, wzmacniasz również  pozycję witryny w wyszukiwarce. Wysokiej jakości treści, ciekawy materiały będą rozpowszechniane przez użytkowników, a to przełoży się na popularność Twojej marki i wzrost liczby odbiorców.

Linkowanie wewnętrzne

Bardzo istotnym elementem jest budowanie odnośników wewnątrz artykułów, co zwiększy liczbę podstron, odwiedzanych przez użytkowników. Istotne jest tutaj używanie odpowiednich an chor tekstów, czyli treści, do której prowadzi link, np. agencja marketingu internetowego.

SEO

Bez optymalizacji witryny internetowej i publikowanych treści pod kątem pozycjonowania nie osiągniemy zamierzonego celu. W tym celu należy opracować listę słów kluczowych, które pomogą skierować ruch na naszą stronę internetową. Chodzi tu o słowa, które to internauci będą wpisywać w wyszukiwarce, celem odnalezienia interesujących ich treści. Nie jest to zadanie łatwe, gdyż możemy wyjść z błędnego założenia, że im więcej słów kluczowych, tym lepiej – tak skonstruowana treść nie  tylko nie będzie wyglądać estetycznie i czytelnie, może zostać potraktowana jako spam. Najistotniejsze frazy i słowa kluczowe warto umieszczać już w pierwszych linijkach tekstu, co skutecznie zwiększy siłę pozycjonowania. Dokonując wyboru słów kluczowych nie warto skupiać się na słowach zbyt ogólnych, a lepiej postawić na tzw. long tail, czyli słowa, które może nie mają aż tak ogromnej liczby wyszukiwań, ale gwarantują dotarcie do użytkownika zainteresowanego konkretnym tematem.

Jak widać promocja firmy w Internecie to nie tylko płatne kampanie reklamowe w Google, czy reklama na Facebooku. Content marketing, prowadzenie firmowego bloga, publikowanie wysokiej jakości treści, media społecznościowe to narzędzia, które będąc dobrze wykorzystanym, są gwarancją Twojego sukcesu.

Dodaj komentarz

Treść chroniona prawem autorskim. Kopiowanie bez zgody agencji jest zabronione.