Nazwa domeny dla strony internetowej – jak wybrać z głową?

Udostępnij post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Jeżeli świat e-commerce jest dla Ciebie czymś zupełnie obcym, zapewne zastanawiasz się, czym jest domena internetowa?

Najprościej rzecz ujmując domena to unikalna nazwa, za którą będzie stała Twoja strona internetowa. Wybór domeny może wydawać się prosty. Jednak wcale tak nie jest. Wybór musi być przemyślany, gdyż wdrażanie zmian w tym zakresie w przyszłości może wygenerować niepotrzebne koszty i zamieszanie wśród klientów.

Najlepszym sposobem wydawałoby się wybranie domeny zgodnie z nazwą firmy, ale niestety często jest to nietrafiony pomysł. Dlaczego? Wiele firm nosi nazwy angielskojęzyczne, a zapamiętanie takiej domeny (zwłaszcza jej pisowni) może przysporzyć niektórym klientom sporo problemu. Drugim sposobem jest nazwa domeny, nawiązująca do profilu działalności firmy.

Pamiętaj:
– nazwa domeny musi być łatwa do zapamiętania i zapisania,
– krótka nazwa domeny to najlepszy wybór,
–   unikaj cyfr w nazwie i wszelkich niepotrzebnych udziwnień (np. e-uslugi.24.waw.pl),
– unikaj myślników i podkreślników (wyobraź sobie, że tłumaczysz klientowi przez telefon w/w nazwę strony…),
– jeżeli działasz tylko lokalnie dodaj do nazwy domeny nazwę miasta, w którym działa Twoja firma (przyciągniesz więcej lokalnych klientów),

Końcówka ma znaczenie (?)

Dokonując rejestracji domeny mamy do wybór dziesiątki rozszerzeń. Jednak nie wszystkie będą dobre dla prowadzonego biznesu. Wśród polskich firm najpopularniejsze są końcówki: .pl, .com., com.pl, .eu. Działając wyłącznie na polskim rynku zakup domeny z końcówką .pl to najlepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę, że polscy internauci przywykli do tego rozszerzenia. Tym samym strona z końcówką .pl wzbudzi największe zaufanie wśród potencjalnych klientów.  Jeżeli nie zamierzasz ograniczać się wyłącznie do polskiego rynku postaw na domenę z końcówką .com. Jeżeli jednak działasz wyłącznie na lokalnym rynku, np. prowadzisz miejscową firmę usługową możesz zaoszczędzić na zakupie domeny wybierając domenę regionalną, a tu wybór jest bardzo szeroki: warszawa.pl,  wroclaw.pl, slupsk.pl, lomza.pl, opole.pl, beskidy.pl, itd. 

Słowo kluczowe w nazwie domeny

Wybierając nazwę domeny z nazwą firmy, możesz uważać to za niezbyt atrakcyjne rozwiązanie. Niestety zarejestrowanie domeny, w której to nazwie zechcesz umieścić słowa związane z profilem swojej działalności (np. lazienki.pl/łazienki.pl, tlumaczenia.pl/tłumaczenia.pl), może okazać się po prostu niemożliwe. Firmy, które już jakiś czas temu zaczęły działać w Internecie, zarejestrowały też domeny ze słowami kluczowymi i wybór może być ograniczony. Jednak nazwa firmy w domenie to niekoniecznie złe rozwiązanie – w ten sposób budujesz swoją markę, a Twój wizerunek dzięki temu staje się zdecydowanie bardziej rozpoznawalny, niż w przypadku kolejnej strony z podobnie brzmiącą domeną: tłumaczenia.pl, tlumaczenia.eu, tlumaczenia.com, tlumaczenia.net.pl a np. moja firma.pl – jest różnica, prawda?

Więcej artykułów:

Uncategorized

Breadcrumbs – nawigacja okruszkowa

Breadcrumbs, inaczej okruszki, nawigacja okruszkowka („breadcrumb trail”) to rodzaj dodatkowego schematu nawigacji. Breadcrumbs mają za zadanie pokazać użytkownikowi danej strony internetowej, gdzie obecnie znajduje się,

Czytaj dalej »
Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku czy warto?

Reklama na Facebooku pozwala na stosunkowo tanią reklamę firmy. Możliwość określenia budżetu dziennego i harmonogramu wyświetlania reklam pozwala zachować pełną kontrolę. Tym samym reklama na

Czytaj dalej »

Chcesz wypromować swoją lokalną firmę?

Nie szukaj dłużej i skontaktuj się z nami już teraz"