Nazwa domeny dla strony internetowej – jak wybrać z głową?

Jeżeli świat e-commerce jest dla Ciebie czymś zupełnie obcym, zapewne zastanawiasz się, czym jest domena internetowa?

Najprościej rzecz ujmując domena to unikalna nazwa, za którą będzie stała Twoja strona internetowa. Wybór domeny może wydawać się prosty. Jednak wcale tak nie jest. Wybór musi być przemyślany, gdyż wdrażanie zmian w tym zakresie w przyszłości może wygenerować niepotrzebne koszty i zamieszanie wśród klientów.

Najlepszym sposobem wydawałoby się wybranie domeny zgodnie z nazwą firmy, ale niestety często jest to nietrafiony pomysł. Dlaczego? Wiele firm nosi nazwy angielskojęzyczne, a zapamiętanie takiej domeny (zwłaszcza jej pisowni) może przysporzyć niektórym klientom sporo problemu. Drugim sposobem jest nazwa domeny, nawiązująca do profilu działalności firmy.

Pamiętaj:
– nazwa domeny musi być łatwa do zapamiętania i zapisania,
– krótka nazwa domeny to najlepszy wybór,
–   unikaj cyfr w nazwie i wszelkich niepotrzebnych udziwnień (np. e-uslugi.24.waw.pl),
– unikaj myślników i podkreślników (wyobraź sobie, że tłumaczysz klientowi przez telefon w/w nazwę strony…),
– jeżeli działasz tylko lokalnie dodaj do nazwy domeny nazwę miasta, w którym działa Twoja firma (przyciągniesz więcej lokalnych klientów),

Końcówka ma znaczenie (?)

Dokonując rejestracji domeny mamy do wybór dziesiątki rozszerzeń. Jednak nie wszystkie będą dobre dla prowadzonego biznesu. Wśród polskich firm najpopularniejsze są końcówki: .pl, .com., com.pl, .eu. Działając wyłącznie na polskim rynku zakup domeny z końcówką .pl to najlepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę, że polscy internauci przywykli do tego rozszerzenia. Tym samym strona z końcówką .pl wzbudzi największe zaufanie wśród potencjalnych klientów.  Jeżeli nie zamierzasz ograniczać się wyłącznie do polskiego rynku postaw na domenę z końcówką .com. Jeżeli jednak działasz wyłącznie na lokalnym rynku, np. prowadzisz miejscową firmę usługową możesz zaoszczędzić na zakupie domeny wybierając domenę regionalną, a tu wybór jest bardzo szeroki: warszawa.pl,  wroclaw.pl, slupsk.pl, lomza.pl, opole.pl, beskidy.pl, itd. 

Słowo kluczowe w nazwie domeny Wybierając nazwę domeny z nazwą firmy możesz uważać to za niezbyt atrakcyjne rozwiązanie. Niestety zarejestrowanie domeny, w nazwie której zechcesz umieścić słowa związane z profilem swojej działalności (np. lazienki.pl/łazienki.pl, tlumaczenia.pl/tłumaczenia.pl), może okazać się po prostu niemożliwe. Firmy, które już jakiś czas temu zaczęły działać w Internecie, zarejestrowały też domeny ze słowami kluczowymi i wybór może być ograniczony. Jednak nazwa firmy w domenie to niekoniecznie złe rozwiązanie – w ten sposób budujesz swoją markę, a Twój wizerunek dzięki temu staje się zdecydowanie bardziej rozpoznawalny, niż w przypadku kolejnej strony z podobnie brzmiącą domeną: tłumaczenia.pl, tlumaczenia.eu, tlumaczenia.com, tlumaczenia.net.pl a np. moja firma.pl – jest różnica, prawda?

Treść chroniona prawem autorskim. Kopiowanie bez zgody agencji jest zabronione.