Opisy produktów a sklep w modelu dropshipping

Udostępnij post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Założenie sklepu w modelu dropshipping jest bardzo proste. Wystarczy nawiązać współpracę z wybraną hurtownią (czy hurtowniami) znaleźć odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego i można działać. Niestety ta właśnie prostota może okazać się ślepym zaułkiem dla niedoświadczonego sprzedawcy.


Opisy od producenta
Kiedy otrzymasz od hurtowni zgodę na współpracę, produkty wraz z opisami, zdjęciami, można załadować niemalże jednym kliknięciem (np. otwierając sklep na platformie Sky-Shop, która posiada gotowe integracje z hurtowniami). Wiele osób uważa, że na tym praca się kończy. Treści dodane, sklep działa, więc tylko czekać na pierwszą sprzedaż. Niestety tak to nie działa. Opisy produktów otrzymane od hurtowni to treści od producenta i każdy sklep z danym asortymentem będzie zaciągał na stronę identyczne materiały. Google bardzo negatywnie patrzy na powielane treści. Dlaczego powielane? Otóż nie tylko Twój sklep będzie używał danych opisów. Sklepów współpracujących w modelu dropshipping z daną hurtownią mogą być dziesiątki. Powielone treści negatywnie przełożą się na ranking w wyszukiwarkach.


Czy to ma sens?
Szanse na sukces sklepu opartego o dropshipping są bardzo duże. Wiele sklepów w modelu dropshipping podchodzi do kwestii opisów produktów po macoszemu. Takie podejście to ślepy zaułek. Inwestycja w reklamę w Google Ads i reklamę na Facebooku bez dobrych treści na stronie pozbawiona jest sensu. Na pewno i Tobie nie raz zdarzyło się przeglądać kolejne strony sklepów internetowych, gdzie były te same opisy produktów i te same zdjęcia. Na szczęście można temu zaradzić. Niezależnie czy sklep posiada 100, czy 1000 produktów warto poważnie podejście do kwestii opisów produktów w sklepie pracującym na zasadach dropshipping. Takich opisów nie trzeba pisać na nowo, ale można je skutecznie przeredagować, dodać język korzyści, wyszczególnić zalety i cechy szczegółowe danego produktu. Przeredagowanie będzie prostsze i mniej czasochłonne, aniżeli pisanie nowych opisów produktów. Mamy tu gotowy materiał, który, dobrze wykorzystany, pozwoli Twojemu sklepowi skutecznie przegonić konkurencję.


Dlaczego warto zainwestować w opisy w sklepie opartym o model dropshipping?
Google ceni unikalne i wartościowe treści. Pisząc językiem korzyści, uwydatniając to, co warte jest podkreślenia i dodatkowo wplatając słowa kluczowe w opisy produktów, Twój sklep jedynie zyska w rankingu w wyszukiwarkach. Dobrej jakości, interesujące i niepowtarzające się treści to nie tylko karma dla robotów Google. To sposób, aby osoba odwiedzająca Twój sklep pozostała w nim dłużej, co także przełoży się na pozycję w wyszukiwarkach. Poprawiając pozycję sklepu pod kątem SEO, masz realną szansą na sukces. Plasując się w wynikach wyszukiwania wyżej niż Twoja konkurencja, zwiększasz szansę konwersji i sprzedaży.

Więcej artykułów:

Uncategorized

Breadcrumbs – nawigacja okruszkowa

Breadcrumbs, inaczej okruszki, nawigacja okruszkowka („breadcrumb trail”) to rodzaj dodatkowego schematu nawigacji. Breadcrumbs mają za zadanie pokazać użytkownikowi danej strony internetowej, gdzie obecnie znajduje się,

Czytaj dalej »
Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku czy warto?

Reklama na Facebooku pozwala na stosunkowo tanią reklamę firmy. Możliwość określenia budżetu dziennego i harmonogramu wyświetlania reklam pozwala zachować pełną kontrolę. Tym samym reklama na

Czytaj dalej »

Chcesz wypromować swoją lokalną firmę?

Nie szukaj dłużej i skontaktuj się z nami już teraz"