Pozycjonowanie strony www – jakie korzyści przynosi?

Sukces w sieci zależy przede wszystkim od ruchu na stronie internetowej. Aby to było możliwe, strona musi być widoczna dla użytkowników. Mowa tu przede wszystkim o wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dlatego niemal każdy przedsiębiorca prowadzący biznes w sieci, wie, jak ważne jest pozycjonowanie. Warto jednak wiedzieć, jakie konkretnie pozycjonowanie przynosi korzyści.

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania

Wspomniano już o widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji. Co ważne, dobrze realizowane pozycjonowanie nie wypływa jedynie na wzrost pozycji na kluczowe frazy. To także wzrost widoczności strony na frazy z tzw. długiego ogona („long tail”). A te przekładają się najczęściej na największą konwersję w serwisie. Przykładowo samo pozycjonowanie frazy „fryzjer” nie przyniesie Ci żadnych efektów i sam proces wypozycjonowania strony, ze względu na dużą konkurencję, będzie po prostu trudny. Jednak pozycjonując stronę na frazy „long tail” typu „fryzjer damski gdańsk przymorze”, „fryzjer strzyżenie damskie gdańsk przymorze”, trafisz z ofertą bezpośrednio do osób zainteresowanych konkretnymi usługami w danej lokalizacji.

Wzrost liczby odwiedzin

To, że pozycjonowanie generuje większych ruch na stronie z wyników wyszukiwania, jest rzeczą oczywistą. Trzeba jednak wiedzieć, że pozycjonowanie strony internetowej wpływa także na wzrost ruchu na stronie spoza wyszukiwarki. Tu ogromne zadanie spełnia content marketing. Dzięki dobrym, wartościowym i unikalnym treściom serwis internetowy nie tylko osiąga wysokie pozycje, ale również generuje zdecydowanie większy ruch z innych serwisów, na których publikowane są treści, czy odnośniki do nich.

pozycjonowanie strony internetowej

Dotarcie do klientów

Pozycjonowanie strony internetowej to prosta droga do dotarcia do nowych klientów. Przede wszystkim to możliwość dodarcia do tych potencjalnych klientów, którzy wcześniej nawet nie słyszeli o danej firmie. Dlaczego? Szukają oni produktu i konkretnej usługi korzystając z wyszukiwarki. Często dopiero z wyników wyszukiwania dowiadują się o istnieniu danej firmy. To najlepszy sposób na przekucie osoby, potencjalnie zainteresowanej daną ofertą, w swojego klienta.

Wyprzedzenie konkurencji

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to nie tylko większy ruch, ale i skuteczny sposób na wyprzedzenie konkurencji. Im więcej w wynikach wyszukiwania linków do pozycjonowanej strony, tym większa szansa na to, że klienci trafią właśnie do nas, a nie do konkurencji. Warto podkreślić fakt, iż użytkownicy najczęściej wybierają tylko wyniki wyszukiwania z pierwszej strony. Mało kto zapuszcza się dalej, na drugą, czy trzecią stronę wyszukiwarki internetowej. Znalezienie się na dobrych pozycjach to krok do wyprzedzenia konkurencji na rynku, zarówno krajowym, jak i lokalnym.

Budowanie marki

Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest budowanie rozpoznawalności marki. Im częściej strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym bardziej rośnie zaufanie użytkowników do danej firmy. Ważną rolę odgrywa tu także content marketing. Nie tylko skutecznie wpływa na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, ale również pozwala na budowę pozycji eksperta w danej branży.

Wzrost sprzedaży i zysków

To wszystko w oczywisty sposób prowadzi do wzrostu sprzedaży i zysków. Taki jest cel wszelkich działań reklamowych i promocyjnych. Pozycjonowanie wspiera ten proces skutecznie i pomimo iż jest procesem długotrwałym, jest również Twoją inwestycją z gwarancją zwrotu.

Treść chroniona prawem autorskim. Kopiowanie bez zgody agencji jest zabronione.