Reklama w Google Ads czy na reklama na Facebooku?

Udostępnij post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Reklama Google Ads czy reklama na Facebooku? Na to pytanie na pewno szukasz odpowiedzi także Ty, rozkręcając własną działalność gospodarczą.

Reklama firmy w Internecie to podstawa sukcesu każdej firmy. To, jaka forma reklamy będzie najlepsza dla Twojej firmy, jest kwestią określonych celów do osiągnięcia.
Promocja dla samej promocji nie działa. Prowadząc firmę, musisz zastanowić się, co chcesz osiągnąć przez reklamę w Internecie, jakie korzyści reklama w Internecie ma przynieść i czego dokładnie oczekujesz. Dopiero z przemyślanymi celami biznesowymi możemy wdrażać konkretny rodzaj reklamy.

 

Czym jest reklama w Google Ads i reklama na Facebooku?

Reklama w Google Ads (dawniej Google AdWords) niesie wiele korzyści zarówno dla firm ogólnopolskich, jak i firm lokalnych. Narzędzie jest rozwijane i udoskonalane. Pozwala na dotarcie do osób w danej lokalizacji poszukujących konkretnej usługi czy produktu. Google Ads może sprawdzić się w przypadku reklamy usług. Reklama w Google Ads nastawiona jest na szybką konwersję i zakup. Jeżeli ktoś szuka mechanika samochodowego w Łodzi i trafi na Twoją reklamę, jest szansa konwersji i skorzystania przez daną osobę z usług właśnie Twojej firmy. Niestety prawda jest taka, że niska świadomość danej marki może spowodować brak skuteczności reklamy w Google Ads. Owszem, możemy zyskać ruch na naszej stronie internetowej. Faktem jest jednak sytuacja, że potencjalny klient, zobaczywszy reklamę w Google naszą i naszego konkurenta, zdecyduje się na usługi marki, którą zna. Może to być firma, którą kojarzy, zna, a może już kiedyś z jej usług korzystał, czy zakupił kiedyś od niej towar. I tu z pomocą przychodzi Facebook.

Reklama na Facebooku — sposób na budowanie świadomości marki?

Reklama na Facebooku jest doskonałym miejscem do zbudowania świadomości istnienia danej firmy wśród Internautów. W przeciwieństwie do reklamy w Google Ads nastawionej na szybką konwersję, reklama na Facebooku ma na celu pomoc w zbudowaniu grupy odbiorców. Facebook daje szerokie pole manewru i staje się swoistym działem armatnim. Dobrze opracowana strategia promocji na Facebooku pozwoli skutecznie zwiększyć świadomość marki. Koszt reklamy na Facebooku można ustawić nawet na poziomie 6 zł dziennie i uzyskać zamierzone cele z ogromną grupą nawet ściśle określonych odbiorców. Reklama może kierować Internatów na nasz fanpage, na naszą stronę internetową, czy daje możliwość promocji postów. Owa promocja postów jest krytykowana, ale weźmy pod uwagę inne czynniki. Jeżeli nasza firma nie jest znana, dopiero zaczynamy ją promować, promocja postów i połączenie promocji na Facebooku z prowadzeniem bloga firmowego to idealny sposób na zbudowanie wizerunku profesjonalisty i zwiększenie ruchu na firmowej stronie www. Reklamy na Facebooku wyświetlają się Internautom podczas przeglądania platformy. Sam fanpage na Facebooku nie wystarcza, gdyż algorytm Facebooka utrudnia dotarcie do potencjalnych klientów w sposób organiczny.

Reklama na Facebooku czy Google Ads — podsumowanie


Reklama na Facebooku jest tańsza niż kampanie w Google Ads. Facebook Ads to bez wątpienia doskonała alternatywa dla reklamy w Google Ads. Możliwości reklamy na Facebooku są bardzo duże: możemy określić budżet dzienny, datę zakończenia reklamy, możemy wybrać lokalizację, dobrać grupę odbiorców według zainteresowań, wykonywanego zawodu itp. Jeżeli Twoja firma jest dopiero na początku swojej drogi budowania świadomości istnienia marki, reklama na Facebooku skutecznie pozwoli Ci osiągnąć ten cel bez zbędnego nadwyrężania budżetu. Jeżeli dysponujesz większym budżetem, warto testować i wdrożyć zarówno reklamę w Google Ads i reklamę na Facebooku. Uzupełnianie się tych dwóch reklam może przynieść oczekiwane rezultaty.

Więcej artykułów:

Uncategorized

Breadcrumbs – nawigacja okruszkowa

Breadcrumbs, inaczej okruszki, nawigacja okruszkowka („breadcrumb trail”) to rodzaj dodatkowego schematu nawigacji. Breadcrumbs mają za zadanie pokazać użytkownikowi danej strony internetowej, gdzie obecnie znajduje się,

Czytaj dalej »
Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku czy warto?

Reklama na Facebooku pozwala na stosunkowo tanią reklamę firmy. Możliwość określenia budżetu dziennego i harmonogramu wyświetlania reklam pozwala zachować pełną kontrolę. Tym samym reklama na

Czytaj dalej »

Chcesz wypromować swoją lokalną firmę?

Nie szukaj dłużej i skontaktuj się z nami już teraz"