Udostępnij post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Najprościej rzecz ujmując SEO to proces optymalizacji witryny. Optymalizacja ta ma na celu uzyskanie organicznego i bezpłatnego ruchu ze strony wyników wyszukiwania, np. Google.

SEO służy zwiększeniu ruchu na danej stronie internetowej. Polega ono na pomaganiu wyszukiwarkom w zrozumieniu i prezentacji treści. Każda strona, niezależnie od tego, mała, czy rozbudowana, powinna zostać zoptymalizowana pod kątem SEO. Proces SEO to zestaw prac mających na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwarek w celu zwiększenia ruchu na stronie. 

Jak działa SEO?

Wszystkie wyszukiwarki (Google – dominujący gracz w wynikach wyszukiwania, Bing, Yahoo, Yandex) mają swoje roboty, które kolokwialnie rzecz ujmując, chodzą i zbierają dane o wszystkich treściach, na jakie natrafią w Internecie. Kiedy masz już witrynę internetową, ale zero zapytań i kontaktu ze strony klientów zaczniesz w końcu szukać przyczyny problemu. Bez SEO potencjalni klienci nie odnajdą Twojej witryny w otchłani Internetu. Optymalizacja wyszukiwarek jest niezawodnym i skutecznym sposobem na osiągnięcie wyników i promocję w Internecie. Nie działa od razu, ale na dłuższą metę zapewnia doskonałą wydajność.

Dzięki optymalizacji witryny pod kątem SEO będzie można ją znaleźć na dane słowa kluczowe i wyrażenia. Dobrze wykorzystane SEO pozwoli zwiększyć trafność ruchu, liczbę potencjalnych klientów, sprzedaż, a ostatecznie przychody i zyski firmy. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym więcej użytkowników ją odwiedza.

Optymalizacja wewnętrzna.

Optymalizacja wewnętrzna witryny to wiele procesów. Każdy z nich ma wpływ na skuteczność i rezultat działań. Należy tu wymienić:

  • optymalizacja meta danych (title, description, keywords)
  • wybór słów kluczowych, najbardziej odpowiednich dla danej witryny,
  • optymalizacja Robots.txt i mapy strony,
  • wyeliminowanie błędów technicznych: zduplikowane strony, niedziałające linki,
  • zwiększenie szybkości ładowania strony,
  • zwiększenie trafności stron (dopasowanie żądania użytkownika),
  • optymalizacja obrazów, kompresja zdjęć używanych na stronie do minimalnego rozmiaru – użyteczne narzędzie: Optimizilla https://imagecompressor.com);
  • wdrożenie linkowania wewnętrznego.
Optymalizacja wewnętrzna to proces czasochłonny i musi być przeprowadzana w sposób ciągły. Niezwykle ważne dla wyników wyszukiwania jest zachowanie użytkownika, łatwość poruszania się po danej witrynie i szybkość ładowania strony internetowej. Treści w witrynie powinny być wysokiej jakości i przedstawiać użytkownikom dokładnie te informacje, których szukali.

Optymalizacja zewnętrzna

SEO

Optymalizacja zewnętrzna, link building, polega na uzyskiwaniu linków do Twojej witryny z innych stron internetowych. Są to również linki wychodzące przykładowo z Twojej witryny i kierujące do stron zewnętrznych. Optymalizacja zewnętrzna to:

– systematyczna publikacja nowych informacji i ciekawych materiałów, kreacja treści, którymi użytkownicy będą się dzielić i udostępniać (np. prowadzenie bloga firmowego z wysokiej jakości treściami, który może służyć za własnego zaplecze SEO, pisanie i publikacja artykułów sponsorowanych);

  • rejestracja w wyszukiwarkach i katalogach;
  • wymiana linków z popularnymi i wysokiej jakości zasobami;
  • publikowanie komunikatów prasowych;
  • aktywność na forach i blogach.

Dlaczego SEO jest ważne?

SEO powinno zająć główne miejsce w strategii marketingu internetowego, jeżeli Twojej firmie zależy na przyciąganiu nowych odwiedzających z wyszukiwarek,  

Dobrze opracowana strategia SEO sprawi, że Twoją witrynę firmową będą odwiedzać odpowiednie osoby. Nie będą to przypadkowe odwiedziny. Twoją witrynę internetową będą odwiedzać potencjalni klienci, osoby poszukujący konkretnych towarów lub usług.  

 Jak długo trzeba czekać na rezultaty SEO?

Zauważalne rezultaty działań zależą wielu czynników. Są to m.in. wiek witryny, ruch ogólny w witrynie (jako kryterium przydatności strony dla użytkowników), jakość treści na danej stronie internetowej. Jeśli Twoja witryna jest zbudowana z zasadami webusability i wymaga jedynie drobnych ulepszeń pod kątem SEO, wyniki będą zauważalne znacznie szybciej. I odwrotnie, jeśli Twoja witryna jest nowa, zaś branża w której działasz ma sporą konkurencję, same działania potrwają znacznie dłużej i dłużej będzie trzeba czekać na efekty.

Niezależnie jednak od powyższych czynników dobre zrozumienie SEO i tworzenie przydatnych dla Internatów treści to gwarancja sukcesu. SEO to gwarancja zwiększenia ruchu na Twojej stronie internetowej, a co za tym idzie ilości zapytań i sprzedaży.

Więcej artykułów:

Uncategorized

Breadcrumbs – nawigacja okruszkowa

Breadcrumbs, inaczej okruszki, nawigacja okruszkowka („breadcrumb trail”) to rodzaj dodatkowego schematu nawigacji. Breadcrumbs mają za zadanie pokazać użytkownikowi danej strony internetowej, gdzie obecnie znajduje się,

Czytaj dalej »
Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku czy warto?

Reklama na Facebooku pozwala na stosunkowo tanią reklamę firmy. Możliwość określenia budżetu dziennego i harmonogramu wyświetlania reklam pozwala zachować pełną kontrolę. Tym samym reklama na

Czytaj dalej »

Chcesz wypromować swoją lokalną firmę?

Nie szukaj dłużej i skontaktuj się z nami już teraz"